سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش دلار تنها در چند صرافی

در حالیکه قیمت دلار پس از ماهها افزایش، رو به کاهش گذاشته، گزارشها حاکی از آن است که فروش دلار در صرافی ها محدود شده و کاهش یافته است. صرافی رویال

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه 9 اسفند گزارش داد که در بازار ارز تهران در خیابان فردوسی و اطراف آن، تنها چند صرافی آن هم به میزان محدود دلار می‌فروشند. دیگر صرافی‌ها اعلام کرده‌اند که خرید و فروش ارز ندارند.

صرافی‌هایی که خرید و فروش ارز دارند به هر خریدار بین هزار تا 5 هزار دلار آمریکا به قیمت هر دلار 4467 تومان می‌فروشند. این در حالیست که ایسنا نوشته است برخی از دلالان که به طور حدود در خیابان فردوسی حضور دارند هر دلار آمریکا را 300 تومان گران‌تر به خریداران می‌فروشند.

روز سه شنبه دادستان تهران اعلام کرد که در ادامه تلاش دولت برای آرام سازی بازار ارز پس از حدود یک ماه افزایش شدید نرخ دلار، 1300 حساب بانکی مربوط به «اخلالگران بازار ارز» مسدود شد. این در حالی است که مردم نگران در صف های طولانی مقابل صرافی ها امیدوار به خرید ارز بوده اند.

عباس جعفری دولت آبادی گفت که تا کنون 27 نفر از «اخلالگران بازار ارز» از سوی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به دستگاه قضایی معرفی شده اند. او اضافه کرد که در برخورد با فعالان بازار ارز، 1300 حساب بانکی مسدود شده که گردش مالی شش هزار میلیارد تومانی داشتند.

اقدام دستگاه قضایی ایران در مسدود کرد حساب‌های برخی از فعالان بازار ارز حدود دو هفته پس از اعلام شد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای مقابله با آنچه اخلال در بازار ارز نامیده شد در اقدامی ناگهانی حدود 90 فعال بازار ارز را بازداشت کرده و 10 صرافی را نیز مهر و موم کردند.

همان هنگام اعلام شد که بیش از 200 حساب بانکی خرید و فروش کنندگان ارز مسدود شده است.

این اقدام امنیتی موجب شد تا قیمت دلار که طی یک ماه به حدود 4900 تومان رسیده بود به مرور کاهش یافته و به کمتر از 4500 تومان رسید.

ویدئوی ارسالی شما از صف مردم در تهران مقابل صرافی‌ها

 

افزایش نرخ ارز در ماههای اخیر در پی اعتراض‌های گسترده در سراسر ایران،شدت گرفت.

کارشناسان دلایل نرخ ارز را علاوه بر نگرانی مردم از بی ثباتی اقتصادی در ایران، نبود امکان سرمایه گذاری و سیاست های غلط پولی، مشکلات دولت در دریافت پول نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا می‌دانند.

منبع

https://ir.voanews.com/a/iran-exchange-market/4274561.html