سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توانیم برنامه نویسی را یاد بگیریم

برنامه نویس خوب ؛ اگر خودم رو یک برنامه نویس بدونم، سعی میکنم در این مطلب راهی را که برای برنامه نویسی رفتم رو بنویسم، شاید که دوستانی ندانند که از کجا شروع کنند و این مطلب براشون مفید باشه.

در مقدمه باید به این مطلب توجه کنید که برنامه نویس شدن با بلد بودن یک زبان برنامه نویسی فرق دارد، برنامه نویس یک پژوهنده و محقق هم هست، و صرفا با یادگیری زبان برنامه نویسی یک برنامه نویس نیستید، بعد از یادگیری یک زبان تازه کار شروع میشود. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چگونه برنامه نویس خوبی شویم؟

برنامه نویس خوب

 

1- دلیل برنامه نویسیتان را مشخص کنید

در ابتدا باید شما بدانید هدفتان از برنامه نویسی چیست؟ آیا صرفا برای شغل خاص و کسب درآمد؟ آیا فکر تازه ای در دنیا داردید و میخواهید برنامه ای تازه بسازید؟ آیا میخواهید کسب علم کنید؟ یا میخواهید دروس دانشگاهتان را پاس کنید؟ پاسخ به این سوال اهمیت بسیاری دارد تا بتوانید در مراحل بعد بهتر عمل کنید. https://www.mspsoft.com/1390/02/15/چگونه-میتوانیم-یک-برنامه-نویس-خوب-شویم/ mspsoft

2- چه نوع برنامه نویسی می‏خواهید باشید؟

باید نوع برنامه نویسی و جبهه فعالیت خودتون رو مشخص کنید؛ مشخص کنید که چه نوع برنامه ای میخواهید بنویسید؟ تحت وب یا تحت سیستم عامل؟ کد باز (Open Source) یا خیر؟ من خودم شخصا برنامه نویسی تحت سیستم رو انتخاب کردم؛ ولی یادگرفتن یک زبان برنامه نویسی تحت وب هم ضرری ندارد. به عنوان مثال اگر در مرحله قبل دلیلتان برای برنامه نویسی کسب درآمد بوده باید یه سری به روزنامه همشهری بزنید تا ببینید که چه نوع برنامه ای بازا کار بهتری دارد.

3- زبان برنامه نویسی خود را انتخاب کنید

واضح است که یک برنامه نویس باید از یک زبان شروع کند که زبان شروع اکثرا زبان تخصصی برنامه نویس میشه (من برای ابتدا VB6 رو انتخاب کردم ولی کم کم دارم به VB.Net روی میارم)، زبان برنامه نویسیتان را خیلی ساده انتخاب نکنید که بدردتون نخوره (مثل پاسکال، اسمبلی و …)، و از سوی دیگر خیلی سخت نباشد که دلسرد شوید (مثل جاوا). پیدا کردن زبان برنامه نویسی مستقیما به پاسخ شما به دو سوال بالا برمیگردد، به عنوان مثال اگر بخواهید تحت وب برنامه بنویسید و همچنین برای کسب درآمد، بیشتر ASP.NET توصیه میشود، اما اگر برای استفاده ی شخصی باید PHP را انتخاب کنید. اگرچه PHP هم درآمد خوبی داره اما نه به اندازه ی ASP. اگر شما میخواهید تحت سیستم عامل کار کنید جاوا و ویژوال بیسیک دات نت پیشنهاد میشه. اما باید بدانید که زبانهای تحت سیستم عامل پیچیدگی خاص خود را دارند.

4- از کتاب شروع کنید

ابتدا با کتاب شروع کنید، با کمی تحقیق راجب زبان برنامه نویسی که در بالا انتخاب کردید یک کتاب را انتخاب کنید. لازم نیست کتاب های خیلی پیشرفته یا حتی به زبان های دیگر تهیه کنید. کتاب های خیلی ساده مثل خودآموزهایی که با عنوان مثلا خودآموز ویژوال بیسیک دات نت در 24 ساعت میتوانند به شما کمک کنند. البته معلومه که VB.NET رو نمیشه در 24 ساعت آموخت اما شروع برنامه نویسی از این گونه کتاب هاست. با کتاب های پیشرفته شروع نکنید زیرا ممکن است شما را دلسرد کند.

5- با کتاب همراه باشید

با شروع همراه کتاب مفسرها و برنامه هایی که برای اجرای برنامه هاتان بر روی سیستم نیاز دارید را روی سیستم نصب کنید. حالا سعی کنید که همراه خواندن کتاب، همه مثال ها و کدهای آن را بر روی سیستم اجرا کنید و برنامه را لمس کنید. همانطور که آندره ژید میگه : «ناتانایل خواندن اینکه شنهای ساحل نرم است برایم کافی نیست، میخواهم پاهایم این نرمی را حس کند.» برای شما نیز چنین است، باید کد نویسی را حس کنید.

دوره ی مقدماتی را در یکی از رشته های زیر به دست آورید: منطق ریاضیات گسسته زبان برنامه نویسی (بخشی از پارادایم های برنامه نویسی متفاوت، شروع از تکراری / رویه ای به شی گرا، بعد از برنامه ریزی کاربردی و منطقی. Ruby / پایتون / پاسکال برای مبتدیان و پس از درک خوبی در C ++ / C # / جاوا عمیق تر می شود) Gene LinetskyGENE LINETSKY راه اندازی موسس و مدیر مهندسی احساس نمی کنید که شما باید یک مدرک برنامه نویسی کسب کنید. ژن Linetsky، یک مهندس نرم افزار و بنیانگذار راه اندازی، می گوید: "در حقیقت بحث در مورد این است که آیا یک مدرک متضرر یا کمک می کند یا خیر. در عوض، برنامه ریزی را بعنوان یک کارآموزی در نظر بگیرید، این بیشتر در مورد یادگیری اشتباهات شماست. " تصویر با عنوان Become a Programmer گام 2 2 یادگیری مفاهیم پایگاه داده مانند جداول، نمایش ها / نمایش ها و روش ها. شما می توانید از هر بسته پایگاه داده ساده برای انجام این کار استفاده کنید، مانند: MS Access DB V Fox Pro Paradox MySQL یک پایگاه داده خوب برای یادگیری است؛ زیرا آن رایگان است، معمولا استفاده می شود، و پایگاه داده ها معمولا با پرس و جوهای SQL قابل دسترسی هستند Image named Become a Programmer Step 3 3 تصمیم بگیرید که کدام نوع برنامه نویس را می خواهید. برنامه نویسان به طور کلی زیر یکی از دسته های زیر قرار می گیرند: برنامه نویس وب برنامه نویس نرم افزار برنامه نویسی عامل سیستم عامل (OS) برنامه نویسان گرا (مرتبط به یک سیستم عامل واحد یا مجموعه ای از سیستم عامل) برنامه نویس وابسته به بستر نرم افزار برنامه ریزی توزیع شده نرم افزار کتابخانه / پلت فرم / چارچوب / هسته برنامه نویس سیستم برنامه نویس هسته برنامه نویس ریدر برنامه نویس کامپایلر دانشمند برنامه نویسی تصویر به نام تبدیل شدن به یک برنامه نویس مرحله 4 4 فناوری ها و زبان های برنامه نویسی مربوط به حوزه برنامه نویسی خود را انتخاب کنید. بخش های زیر وظایف مربوط به انواع مختلف برنامه نویسی را مختل می کند. روش 1 برنامه نویسی وب با عنوان Become a Programmer مرحله 5 1 بدانید که برنامه نویسی وب چیست؟ برنامه های وب اجزای نرم افزاری هستند که برای کار بر روی معماری اینترنت طراحی شده اند. این به این معنی است که برنامه ها از طریق نرم افزار مرورگر وب مانند فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر دسترسی پیدا می کنند. در حال ساخت در بالای معماری اینترنت لزوما نیازی به اتصال فعال به اینترنت نیست. به این معنی است که برنامه های کاربردی وب بر روی فن آوری های وب استاندارد مانند: HTTP FTP POP3 SMTP TCP پروتکل های IP HTML XML Coldfusion ASP JSP PHP ASP.NET

 

برنامه نویسان کامپیوتر سازندگان دنیای محاسبات هستند. آنها طراحی نرمافزار را به کد تبدیل میکنند که رایانه میتواند آنها را بخواند، سیستمهای عامل و نرم افزارهای کاربردی مصرفکنندگان را از هر روز استفاده کند. تعامل افراد با رایانه ها در مدل های دسکتاپ همیشه مشهور است که اطلاعات ثابت و سرگرمی را فراهم می کنند، در حالی که سیستم های پیچیده انجام کارهای بی شماری را پشت سر می گذارند. تقاضا برای محاسبات قدرت تنها در حال رشد است، باز کردن فرصت های شغلی بیشتری برای افرادی که علاقه مند به برنامه نویسی کامپیوتر هستند. برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی ورود به این حرفه، از جمله گزینه های درجه و کالج، و همچنین رشته های حرفه ای و اطلاعات حقوق و دستمزد، بیشتر بخوانید. head_title:> - چگونه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر: شرکت

https://www.bitdegree.org/tutorials/how-to-become-a-programmer/